Muzyka

wtorek, 4 grudnia 2012

Jak zrobić różyczki z papieru



Obiecałam wstawić tutek (tak to się chyba określa) jak zrobić te róże z kartek starej książki. Próbowałam to opisać ale mi nie wyszło, wstawiam więc obrazki :
5 kartek z książki, składam w kwadrat (tu 12x12 cm) i wycinam,wyrównuję nożyczkami obszarpany brzeg

 zaokrąglam rogi

 od zewnątrz wycinam taką spiralę jak na zdjęciu powyżej


 zaczynamy zwijanie od zewnętrznego końca powstałej spirali

 i zwijam , zwijam , zwijam ... dość ciasno

na końcu sklejam dół, najlepiej klejem na ciepło z pistoletu bo on najszybciej skleja te wszystkie kartki

podklejam koniec spirali, to takie a'la kółko żeby trzymało to wszystko "w kupie" i...
gotowe

Jeżeli zrobimy mniejszy kwadrat to będziemy mieć mniejszy kwiat, jak zwiniemy luźniej będzie on taki bardziej rozkwitnięty.
Mam nadzieję,że teraz to jest w mierę jasne i zrozumiałe :)

POZDRAWIAM   Grosik M

23 komentarze:

  1. Dziękuję Ci bardzo bardzo bardzo:****

    OdpowiedzUsuń
  2. Śliczna różyczka, dobrze wiedzieć jak to się robi, zawsze mnie to zastanawiało:) Może na feriach w końcu zrobię sobie takie cudo:) Pozdrowienia:)
    o jejku! weryfikacja obrazkowa:((((

    OdpowiedzUsuń
  3. Przez długi czas ja oglądałam i podglądałam pomysły innych, cieszę się że mogę się zrewanżować ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. PS.
      Chyba po długich trudach i "mence" usunęłam tą weryfikację obrazkową...

      Usuń
  4. oooo dzięki ... bardzo fajne kilkanaście takich i wianek byłby miodziooo :)

    pozdrawiam ciepło

    Marta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Marto miło mi gościć u siebie taką wspaniałą kreatywną osobę.
      Cieszą mnie te Wasze odwiedziny bardzo, bardzo :)))

      Usuń
  5. wyszło pięknie...szkoda,że nie mam kleju na gorąco, zrobiłabym sobie...

    OdpowiedzUsuń
  6. warto mieć taki pistolet z klejem na gorąco znacznie ułatwia wiele poczynań "handmadowych"

    OdpowiedzUsuń
  7. Śliczne te różyczki, na pewno sobie takie zrobię:)))

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetne DIY i efekt końcowy oszałamiający!
    pozdrawiam Kamila z Domu na Górce:D

    OdpowiedzUsuń
  9. Różyczki są proste do wykonania i urocze wielce,można je wykorzystać na wiele sposobów ...róbcie, róbcie i pochwalcie się swoimi dziełami :)
    POZDRAWIAM CIEPLUTKO :) :) :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Super tutorial:) Różyczki super, na pewno spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Inspirujesz - wiem powtarzam się ,ale tak jest :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Super to wygląda :) w prostocie czai się ukryte piękno Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. No to już wiem, co wcześniej robiłam źle :) Skręcałam pojedyńcze spiralki, tzn. wycięte z jednej kartki. Dlatego efekt był kiepski.
    Znakomity tutorial. Na bank wykorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Cześć Małgosiu! Dzięki za odwiedziny! Twój blog jest uroczy! Po obejrzeniu Twoich ostatnich grzybowych postów zrobiłam strasznie głodna:). Dzięki za wyjaśnienie jak zrobić takie różyczki. Ostatnio szukałam właśnie jakiegoś tutorialu na kwiaty i te Twoje z papieru bardzo przypadły mi do gustu. Już tu się podpinam i będę wpadać częściej. Pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń
  15. Witam serdecznie Ewelino niezapominajkowa :)))

    OdpowiedzUsuń
  16. Dzięki! Na pewno spróbuję, jak mi wena wróci, bo na razie zastój!

    OdpowiedzUsuń
  17. Widziałam kilka takich kursów a potem wszystko lądowało do kosza dopiero po Twoim mi się rozjaśniło żeby tak kilka kartek na raz. Super kurs jeszcze dziś spróbuję, bo mi takie róże na gwałt są potrzebne. Wielkie dzieki!

    OdpowiedzUsuń
  18. Cieszy mnie ogromnie, że i Tobie, takiemu dekupażowo-dekoratorsko-vintażowemu guru się on przyda.
    Bardzo jestem ciekawa co za cuda z udziałem tych kwiatków wyczarujesz :)
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Jestem na etapie szukania pomysłów na wykorzystanie książek, które nie spełnią już swojej pierwotnej funkcji 😮
    Coś czuję, ze takie sliczne różyczki mogą się przydać 😍

    OdpowiedzUsuń